Miesięczne archiwum: Luty 2014

Moc aminokwasów BCAA

Stosowanie odżywek daje zupełnie nowe możliwości, jeśli idzie o treningi i budowanie beztłuszczowej masy mięśniowej. Oczywiście ćwiczenia i odpowiednia dieta to bardzo wiele, ale suplementacja jest nieodłącznym elementem tworzenia rzeźby i ma ogromny wpływ na jej przebieg.


pink-fitness-1419880-m

Chciałbym przypomnieć, że aby stymulować rozrost mięśni, należy dostarczyć organizmowi porcję aminokwasów. W tym wypadku liczy się nie tylko ilość, ale przede wszystkim jakość. Sięgając po BCAA, czyli aminokwasy o łańcuchach rozgałęzionych, można osiągnąć optymalne rezultaty. Należy pamiętać, że z krwi są one transportowane prosto do komórek mięśniowych, gdzie w szybki i skuteczny sposób stymulują procesy anaboliczne i przyczyniają się do wzrostu mięśni. Skutecznie hamują także katabolizm mięśniowy, który grozi nam po forsownym treningu. Według mnie suplementy BCAA to obowiązkowa pozycja dla każdej osoby, która myśli o zwiększeniu beztłuszczowej masy mięśniowej, jak i budowaniu rzeźby ciała.

rocky-880422-m


Suplementacja BCAA niesie za sobą wiele korzyści. Jak już wspomniałem – stymulują anabolizm w mięśniach i działają anty-katabolicznie – jednak na tym ich rola się nie kończy. Aminokwasy rozgałęzione wspomagają produkcję hormonu wzrostu i insuliny. Okazują się także skuteczne przy redukcji tkanki tłuszczowej. I w końcu: pozwalają organizmowi szybciej zregenerować siły po treningu.

Jeśli chcesz rozbudować beztłuszczową masę mięśniową, powinieneś sięgnąć po BCAA. Według mnie jest to konieczność przy forsownych treningach.

Ważna rola witamin i minerałów

Sportowcy nie mogą zapominać o uzupełnianiu w organizmie witamin oraz makro i mikroelementów. Wszyscy wiemy, jak ważne pełnią one role, tak naprawdę nadzorują prawidłowe funkcjonowanie ciała człowieka. W diecie sportowców i osób prowadzących aktywny tryb życia, zapotrzebowanie na nie jest znacznie większe. Naszym udziałem staje się niebagatelny, regularny wysiłek, tracimy też cenne składniki z potem podczas ćwiczeń. Jeśli nie zadbamy o ich regularne dostawy, możemy doprowadzić do niedoborów. Mogą one nieść bardzo nieprzyjemne konsekwencje.

gym-6-833152-m


Chciałbym zwrócić uwagę, że choć witaminy i minerały powinny trafiać do naszego organizmu z pożywieniem, coraz trudniej jest tego dopilnować. Produkty spożywcze podlegają daleko posuniętej przeróbce, dzięki czemu tracą to, co jest w nich najcenniejszego. My sami często mamy problem, by zapewnić zbilansowane posiłki. Nie dotyczy to tylko sportowców, ale także innych osób. Sięgnięcie po preparaty zawierające kompleksy witamin i pierwiastków wydaje mi się dobrym i wygodnym rozwiązaniem. Mamy pewność, że nasz organizm przyjmuje w kapsułce wszystkie dobroczynne składniki, jakie są mu potrzebne. Nie musimy już martwić się tak bardzo, czy pożywienie, które spożywamy na pewno zapewnia nam wszystkie składniki.

measuring-tape-1192445-m


Jestem zdania, że zażywając suplementy witaminowo-mineralne przysłużycie się swojemu organizmowi i kondycji ciała. Poprawicie działanie układu odpornościowego, pozbędziecie się zmęczenia, zwiększycie swoją wydajność, jak i skrócicie procesy regeneracyjne.